آخرین خبرها

خرید عمده کود سولفات پتاسیم

کود سولفات پتاسیم یکی از بهترین منابعی است که نیتروژن ندارد، این کود دارای کمترین شوری نسبت به دیگر کود های شیمایی موجود در بازار است، به همین علت نیز کود سولفات پتاسیم عمده بیشترین فروش  را در میان کود های شیمیایی دارا می باشد.

خرید کود سولفات پتاسیم عمده به نفع کشاورزان می باشد، مخصوصا کشاورزانی که زمین های آن ها در معرض شوری قرار گرفته تنها راه چاره آنها استفاده از پتاسیم می باشد. این کود باعث می شود عناصری مانند کاتیون ها را در خاک کم کرده و گیاهان را از خطر آبشویی نجات می دهد. با توجه به این فواید کشاورزان می بایست سعی کنند کود سولفات پتاسیم عمده خریداری کنند، چرا که وجود آن برای کشاورزی ضروری بوده و در صورت نبودش صدمات جبران ناپذیری به گیاه وارد می گردد.

چگونگی استفاده از کود سولفات پتاسیم

مزایای سولفات باعث شده فروش کود سولفات پتاسیم  نسبت به کود های دیگر افزایش چشم گیری داشته باشد. علاوه بر آن  استفاده راحت این نوع کود نیز تاثیر زیادی در افزایش عرضه عمده کود سولفات داشته، باید بگوییم اکثر کشاورزان کود سولفات پتاسیم را به کمک سم پاش ها یا حتی در برخی موارد از طریق سیستم آبیاری استفاده می کنند.

برای این منظور معمولا با توجه به تعداد درختان یا مساحت زمین کشاورزی مقداری از کود را داخل آّب رقیق کنید، اگر از تانکر برای سم پاشی استفاده می کنید می بایست کود رقیق شده را در تانکر بریزید. البته باید توجه داشته باشید که تانکر آب را تا دو سوم از آب پر کرده و سپس مایع کود رقیق شده را در آن خالی کنید. هنگام سم پاشی نیز باید به صورت مداوم آب تانکر را هم بزنید.

عرضه عمده کود سولفات پتاسیم

کود سولفات پتاسیم در خاک های قلیایی و اسیدی قابل استفاده می باشد، به همین دلیل خرید کود سولفات پتاسیم عمده درصد بالایی از فروش کود ها را در ایران به خود اختصاص داده است.

استفاده از سولوپتاس در خاک های شور و قلیایی باعث می شود گیاه فسفر، زیر مغذی ها و آهن بیشتری جذب کند. همچنین به علت مناسب بودن  سولفات پتاسیم برای کمتر کردن نیترات عرضه عمده کود سولفات پتاسیم در ایران به وفور انجام می گیرد.

نتیجه گیری

استفاده از کود سولفات پتاسیم تا حد زیادی به تعداد درختان، نوع کشت آن ها، سن درختان و برای زمین های کشاورزی نیز به مساحت آن بستگی دارد. اما به طور کلی نباید در هر لیتر بیشتر از صد گرم کود مخلوط کنید. بهتر است کشاورزان کود سولفات پتاسیم خریداری کنند چرا که در صورت کم بودن آن ممکن است باغات یا زمین های کشاورزی آن ها دچار صدمات جبران ناپذیری شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *