آخرین خبرها

توزیع انواع کود سولوپتاس ازبکستان

کود سولوپتاس ازبکستان از جمله پر طرفدار ترین کود های شیمایی موجود در بازار می باشد، این کود از ترکیب دو ماده گوگرد و پتاسیم به وجود می آید.

پتاسیم مهم ترین عنصر برای رشد گیاهان است، درون کود سولوپتاس ازبکستان تقریبا ۵۱ درصد پتاسیم وجود دارد. مقدار زیاد ماده پتاسیم در کود سولوپتاس ازبکستان به دلیل تاثیر مستقیم این ماده بر روی فعالیت ۵۰ آنزیم دیگر درون گیاه می باشد.

مهم ترین ویژگی کود سولوپتاس

کود سولوپتاس ازبکستان ویژگی های بسیاری دارد، این کود نسبت به دیگر کود های شیمیایی ضرری به گیاهان نمی رساند و همچنین نسبت به سولفات پتاسیم دارای حلالیت بالاتری  می باشد.

این نوع کود تا حد زیادی به تولید ویتامین های مختلف در گیاه و همچنین قند و نشاسته کمک می کند، کود سولوپتاس ازبکستان باعث می شود ارزش غذایی گیاه تا حد زیادی بالا رود. این کود به دلیل داشتن خاصیت های زیاد برای گیاهان باعث می شود مقاومت آن ها در برابر عوامل محیطی مانند شوری، سرما و خشکی افزایش پیدا کند.

این نوع کود کمترین آبشویی را داشته و از انواع بیماری های گیاهی جلوگیری می کند. کود سولوپتاس ازبکستان دارای ترکیبات سولفوری می باشد که این مسئله باعث شده این نوع کود برای خاک های شور نیز مناسب باشد. این کود به دلیل کاهش دادن PH خاک جزو پر فروش ترین کودهای شرکت پخش کود در ایران می باشند.

شرکت پخش کود سولوپتاس ازبکستان

درصد بسیار زیادی از توذیع انواع کود به پخش و فروش کود سولوپتاس ازبکستان تعلق دارد، این نوع کود به دلیل استفاده بسیار راحت طرفداران بسیاری داشته و توسط کشاورزان زیادی استفاده می شود.

کود سولوپتاس ازبکستان را می توان به صورت محلولی حل شده در آب یا به صورت پودری مورد استفاده قرار داد. اما به طور کلی بهتر است برای استفاده از کود سولوپتاس ازبکستان به شیوه زیر عمل کرد.

  • استفاده از کود به صورت آبیاری: برای این مورد می بایست تقریبا ۱۰ کیلو گرم از کود را برای یک هکتار از زمین کشاورزی استفاده کرد، برای باغات نیز هر هکتار تقریبا به ۱۵ کیلو گرم کود نیاز دارد.
  • استفاده به صورت محلولی: برای این مورد نیز می بایست تقریبا ۳ کیلو گرم از کود سولوپتاس ازبکستان را با ۱۰۰۰ لیتر آب مخلوط کرد، این محلول مناسب زمین های کشاورزی است. برای باغات نیز باید ۲ تا ۴ کیلو گرم را با ۱۰۰۰ لیر آب مخلوط کرد.

سخن آخر

همانطور که گفتیم کود سولوپتاس ازبکستان دارای فواید بسیاری برای گیاهان است، این نوع کود می بایست با توجه به نیاز گیاهان تقریبا هر ۱۰ روز تا ۱۵ روز به طور مرتب استفاده گردد.

تنها باید توجه داشت که هنگام سم پاشی گیاهان یا درختانی که هسته دارند با احیتاط محلول پاشی این نوع کود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *